Ett lajv i Vampire the Requiem, där det besläktade samhället och klanerna inte är som vi är vana. Prinsar finns, men inte Camarillan. Traditionerna är färre och mer av ett vedertaget moraliskt regelverk än lag. Klanerna är andra (se ovan) och men ingen större lojalitet eller sammanhållning. Istället svär sig besläktade till kovenanter som både är politiska grupperingar och samfund av filosofier om hur ett oliv bör levas.
Domänen Göteborg har i nästan 100 år styrts av Regenten, en mycket gammal och tillbakadragen Mekhet som förbjudit ovenanter helt från att existera i domänen. En regel som han påtvingat inte bara på organiserad lojalitet utan även den som aldrig lämnat tankarna… Över tid har det gett upphov till en domän där personliga relationer och heder står högst, dit vissa flytt från kovenanternas vrede. En ganska stabil och lugn tillvaro, fram till det oundvikliga slutet.
Regenten har inte setts till på över ett år, och inte ens de som tidigare kunnat kontakta honom lyckas. Han misstänks ha mött den slutgiltiga döden, men ingen vet hur. Samtidigt som domänen försöker hantera det sprider sig ryktena fort, kovenanterna ser en öppning att ta kontroll och äntrar domänen för första gången på nästan 100 år.
Domänens medlemmar behöver besluta sig, ska de gå med i kovenanter eller förbli oberoende? Kovenanterna behöver befästa sig i domänen, rekrytera de förmågor de saknar och etablera en maktbas. Det kanske kan löna sig att bli rekryterad?
Förändring är oundviklig, tidens framfart ostoppbar, men likväl kan man välja sin framtid.